Noi am trecut cu bine peste primele luni de diversificare și știu din experiență câte bătai de cap le dă mamelor – mai ales celor aflate la primul copil. Din fericire, fetița a acceptat mai ușor majoritatea alimentelor, a fost mult mai curioasă să guste tot ce e nou și momentan pot spune că am o mâncăcioasă. Nu știu cât și cum am greșit la primul, cert e că încă mă lupt cu el deseori să mănânce.

images-2

Orezul îl adoră ambii și am experimentat multe rețete cu orez sau făină de orez la vârste mai mici. Fiind ușor tolerat și digerat, unii pediatrii îl recomandă începând cu 6 luni. Eu am început cu legumele, apoi cu fructele și în jur de 7 luni jumate am introdus cerealele.

Am ales orezul integral și făina preparată din acesta, deoarece este mult mai hrănitor decât cel alb. Orezul este sărac în proteine și grăsimi, bogat în amidon și reprezintă o sursă de vitamina A, B1, B 6 și B 12. Orezul integral conține calciu, fier, fosfor, potasiu, magneziu, sulf, mangan, iod, zinc și fluor.

descarcare-2

Rețeta care la noi a avut cel mai mare succes: făină de orez integral cu vanilie și măr copt. Folosesc păstăile de vanilie (nu pliculețele cu zahăr vanilinat din comerț) în foarte multe preparate dulci pentru copii. Păstăile de vanilie conțin vitaminele B1, B2, B3, B5, B6 și ușoare urme de calciu, fier, zinc, potasiu, magneziu, mangan.

descarcare-1

Sfecla roșie e consumată cu mare plăcere de copiii mei. Poate fi introdusă în alimentație începând cu 7 luni, bineînțeles respectând regula celor patru zile, ca orice aliment nou introdus.

Sfecla roșie conține acid folic (vitamina B9) atât de necesar dezvoltării armonioase a bebelușului. Mai conține potasiu, magneziu, fier, iod, zinc, cupru. Combinația unică de sodiu și calciu (10:1) conținută în sfecla roșie, are rolul de a dizolva calciul în exces.

Substanța care dă culoarea sângerie a sfeclei se numește betalaină, iar de prezența ei se leagă mai toate proprietățile antitumorale și antioxidante ale acestei legume. Betalaina este destul de sensibilă la fierbere și extrem de sensibilă la coacere. Prin urmare, sfecla roșie e mai bine sa fie consumată în stare crudă. Însă între a o consuma fiartă sau coaptă, varianta optimă ar fi fiartă, în  coajă, și doar până se înmoaie (se verifică prin împungere cu o furculiță).

Le-am oferit-o copiilor fiartă în coajă, rasă și amestecată cu măr crud răzuit deasemenea. E foarte gustoasă, mai ales dacă predomină mărul în combinație.

Mărul este regele autohton al fructelor, bănuiesc că nu mai are nevoie de nici o prezentare. Menționez totuși că acesta conține vitaminele C, A, E, B1, B2, B9 fiind și o sursă importantă de potasiu, calciu, fosfor, magneziu și seleniu.

images-3

O legumă dragă nouă, de care am profitat din plin: dovleacul. Gustos și aromat, cu un conținut bogat de beta-caroten. 100 grame de dovleac asigură 70% din necesarul zilnic de vitamina A. Mai conține vitamina C, niacina, acid folic, vitamina K. Este bogat și în minerale precum fier, calciu, magneziu, fosfor, potasiu și sodiu.

Dintre toate soiurile încercate, cel mai aromat s-a dovedit dovleacul în formă de pară, pe care îl găsim aproape toată iarna în hipermarketuri. Se poate găti prin fierbere, la abur sau la cuptor.

Nu am urmat o anumită schemă în diversificare, am studiat mai multe și am adaptat la sezonul în care ne aflam și la preferințele copilului. Mereu sunt în căutare de alimente noi, de rețete simple și cât mai puțin procesate.

Written by Ioana

Leave a Comment